LeJos Proměnné
K čemu je proměnná ?
Např. příkaz
Tuto proměnnou pak můžeme v programu dále využívat, např. změna hodnoty
Použití
boolean
Abychom mohli během provádění programu uchovávat informace pro další zpracování používáme pojmenované paměťové místa, kterým říkáme proměnné.
Tyto proměnné mohou být různého typu, podle toho jakou informaci potřebujeme uchovat.
Proměnné pro uchovávání číselných hodnot:Typ | Rozsah | Paměť |
---|---|---|
byte | -128 až 127 | 1 bajt (8 bitů) |
short | -32768 až 32767 | 2 bajty (16 bitů) |
int | -2147483648 až 2147483647 | 4 bajty (32 bitů) |
long | -9223372036854775808 až 9223372036854775807 | 8 bajtů (64 bitů) |
float | -3.4e38 až 3.4e38 | 4 bajty (32 bitů) |
double | -1.7e308 až 1.7e308 | 8 bajtů (64 bitů) |
int pocet = 0;vytvoří proměnnou pocet a přiřadí ji počáteční hodnotu 0.
Tuto proměnnou pak můžeme v programu dále využívat, např. změna hodnoty
pocet = 10;nebo porovnání
if (pocet > 5) {};Často se také používá tzv. inkrementace (dekrementace) hodnoty, neboli zvýšení (snížení) hodnoty o určité číslo:
// místo zápisu pocet = pocet + 1; // použijeme pocet += 1; // To stejné dekrementace: // místo zápisu pocet = pocet - 1; // použijeme pocet -= 1;Ostatní proměnné:
Typ | Rozsah | Použití |
---|---|---|
boolean | true / false | logická hodnota true (ano) nebo false (ne) |
char | jeden znak | libovolný znak, číslo nebo písmeno |
string | textový řetezec libovolné délky | texty |
boolean
//deklarace: boolean zpracovano = false; //v podmínce if (zpracovano) {};string
// Deklarace: string napis = "Ahoj "; // přidání textu napis = napis + "světe !";