LeJos Proměnné

K čemu je proměnná ?

Abychom mohli během provádění programu uchovávat informace pro další zpracování používáme pojmenované paměťové místa, kterým říkáme proměnné.

Tyto proměnné mohou být různého typu, podle toho jakou informaci potřebujeme uchovat.

Proměnné pro uchovávání číselných hodnot:
TypRozsahPaměť
byte-128 až 1271 bajt (8 bitů)
short-32768 až 327672 bajty (16 bitů)
int-2147483648 až 21474836474 bajty (32 bitů)
long-9223372036854775808 až 92233720368547758078 bajtů (64 bitů)
float-3.4e38 až 3.4e384 bajty (32 bitů)
double-1.7e308 až 1.7e3088 bajtů (64 bitů)
Např. příkaz
 int pocet = 0;
vytvoří proměnnou pocet a přiřadí ji počáteční hodnotu 0.
Tuto proměnnou pak můžeme v programu dále využívat, např. změna hodnoty
 pocet = 10;
nebo porovnání
if (pocet > 5) {};
Často se také používá tzv. inkrementace (dekrementace) hodnoty, neboli zvýšení (snížení) hodnoty o určité číslo:
// místo zápisu 
pocet = pocet + 1;
// použijeme 
pocet += 1;
// To stejné  dekrementace:
// místo zápisu 
pocet = pocet - 1;
// použijeme 
pocet -= 1;
Ostatní proměnné:
TypRozsahPoužití
booleantrue / falselogická hodnota true (ano) nebo false (ne)
charjeden znaklibovolný znak, číslo nebo písmeno
stringtextový řetezec libovolné délkytexty
Použití
boolean
//deklarace:
boolean zpracovano = false;
//v podmínce 
if (zpracovano) {};
string
// Deklarace: 
string napis = "Ahoj ";
// přidání textu
napis = napis + "světe !";