Základy - senzor ultrazvukového odrazu
Program v Javě
import lejos.nxt.*;
public class ultratest
{
// Hlavní program:
public static void main (String[] aArg)
throws Exception
{
// Vytvoříme novou instanci třídy UltrasonicSensor
// na portu 4.
UltrasonicSensor sonic1 = new UltrasonicSensor(SensorPort.S4);
// Čteme a zobrazujeme stav senzoru sonic1:
float vzdalenost = 255;
while (true) {
LCD.clear();
vzdalenost = sonic1.getDistance();
if (vzdalenost = 255) {
LCD.drawString("Zadna prekazka",0,2);
}
else {
LCD.drawString("Vzdalenost prekazky: " + Float.toString(vzdalenost) + " cm",0,2);
}
// Pokud stiskneme tlačítko ESCAPE, program skončí.
if (Button.ESCAPE.isPressed())
System.exit(1);
Thread.sleep(200);
} // Konec sekvence příkazů nekonečného cyklu
} // konec metody main
} // konec třídy