Základy - senzor ultrazvukového odrazu

Program v Javě

import lejos.nxt.*;

public class ultratest
{
  // Hlavní program:
  public static void main (String[] aArg)
  throws Exception
  {	
	// Vytvoříme novou instanci třídy UltrasonicSensor
	// na portu 4.  
	UltrasonicSensor sonic1 = new UltrasonicSensor(SensorPort.S4);  
	// Čteme a zobrazujeme stav senzoru sonic1:
	float vzdalenost = 255;
	while (true) {
		LCD.clear();
		vzdalenost = sonic1.getDistance();
		if (vzdalenost = 255) {
			LCD.drawString("Zadna prekazka",0,2);  
		}
		else {
			LCD.drawString("Vzdalenost prekazky: " + Float.toString(vzdalenost) + " cm",0,2);  
		}
		// Pokud stiskneme tlačítko ESCAPE, program skončí.
		if  (Button.ESCAPE.isPressed())     
			System.exit(1);
		Thread.sleep(200);                
	} // Konec sekvence příkazů nekonečného cyklu  
  } // konec metody main
} // konec třídy