Projekt 2.4 - Regulace hladiny
7. Vypínáme akční člen
JAVA verze
import lejos.nxt.*;
public class hladina
{
// Hlavní program:
public static void main (String[] aArg)
throws Exception
{
// Vytvoříme novou instanci třídy LightSensor
// na portu 3.
LightSensor svetlo1 = new LightSensor(SensorPort.S3);
// Vypneme zdroj světla pro meření odraženého světla:
svetlo1.setFloodlight(false);
// Vytvoříme novou instanci třídy UltrasonicSensor
// na portu 4.
UltrasonicSensor sonic1 = new UltrasonicSensor(SensorPort.S4);
float vzdalenost = 255;
while (true) {
LCD.clear();
vzdalenost = sonic1.getDistance();
if (vzdalenost = 255) {
LCD.drawString("Prilis daleko",0,2);
}
else {
LCD.drawString("Vzdalenost od hladiny: ",0,2);
LCD.drawString(Float.toString(vzdalenost) + " cm",0,3);
}
if (vzdalenost < 10) {
motor.A.forward();
while (svetlo1.readValue()>60) {
if (Button.ESCAPE.isPressed())
System.exit(1);
} // Konec cyklu vypni
motor.A.stop();
}
if (vzdalenost > 15) {
motor.A.forward();
while (svetlo1.readValue()<60) {
if (Button.ESCAPE.isPressed())
System.exit(1);
} // Konec cyklu zapni
motor.A.stop();
}
// Pokud stiskneme tlačítko ESCAPE, program skončí.
if (Button.ESCAPE.isPressed())
System.exit(1);
Thread.sleep(200);
} // konec nekonečného cyklu
motor.A.stop();
} // konec metody main
} // konec třídy