Projekt 2.4 - Regulace hladiny

7. Vypínáme akční člen

JAVA verze

import lejos.nxt.*;

public class hladina
{
  // Hlavní program:
  public static void main (String[] aArg)
  throws Exception
  {	
	// Vytvoříme novou instanci třídy LightSensor
	// na portu 3.  
	LightSensor svetlo1 = new LightSensor(SensorPort.S3);  
	// Vypneme zdroj světla pro meření odraženého světla:
	svetlo1.setFloodlight(false);
	// Vytvoříme novou instanci třídy UltrasonicSensor
	// na portu 4.  
	UltrasonicSensor sonic1 = new UltrasonicSensor(SensorPort.S4);
	float vzdalenost = 255;
	while (true) {
		LCD.clear();
		vzdalenost = sonic1.getDistance();
		if (vzdalenost = 255) {
			LCD.drawString("Prilis daleko",0,2);  
		}
		else {
			LCD.drawString("Vzdalenost od hladiny: ",0,2); 
			LCD.drawString(Float.toString(vzdalenost) + " cm",0,3); 
		}
		if (vzdalenost < 10) {          
			motor.A.forward();
			while (svetlo1.readValue()>60) {
				if  (Button.ESCAPE.isPressed())     
					System.exit(1);
            
			} // Konec cyklu vypni
			motor.A.stop();
		}
		if (vzdalenost > 15) {          
			motor.A.forward();
			while (svetlo1.readValue()<60) {
				if  (Button.ESCAPE.isPressed())     
					System.exit(1);
            
			} // Konec cyklu zapni
			motor.A.stop();
		}
		// Pokud stiskneme tlačítko ESCAPE, program skončí.
		if  (Button.ESCAPE.isPressed())     
			System.exit(1);
		Thread.sleep(200);    
	} // konec nekonečného cyklu
 	motor.A.stop();
  } // konec metody main
} // konec třídy