Projekt 2.1 - Přechod pro chodce
6. Ovládání světel
JAVA verze
import lejos.nxt.*;
public class lampy
{
// Nadefinujeme si třídu Lamp pro ovládání světel.
// Využijeme třídy MotorPort k ovládání světla.
// Konkrétně metodu controlMotor, která má parametry (power,mode).
// power - power from 0-100
// mode - 1=forward, 2=backward, 3=stop, 4=float
public static class Lamp {
// soukromé proměnné třídy:
private MotorPort _M = MotorPort.A;
private boolean _IsLighting;
// Konstruktor třídy:
public Lamp(MotorPort M) {
_M = M;
_M.controlMotor(0,1);
_IsLighting = false;
}
// Metoda zapni
public void On() {
_M.controlMotor(100,1);
_IsLighting = true;
}
// metoda vypni
public void Off() {
_M.controlMotor(0,1);
_IsLighting = false;
}
// metoda vracející stav lampy
public boolean IsLighting() {
return _IsLighting;
}
} // Konec třídy Lamp
public static void main (String[] aArg)
throws Exception
{
// Vytvoříme tři nové instance třídy Lamp pro jednotlivé barvy:
Lamp zelena = new Lamp(MotorPort.B);
Lamp cervena = new Lamp(MotorPort.A);
Lamp zluta = new Lamp(MotorPort.C);
// Nyní testujeme postupně všechny lampy:
cervena.On();
Thread.sleep(2000);
cervena.Off();
zelena.On();
Thread.sleep(2000);
zelena.Off();
zluta.On();
Thread.sleep(2000);
zluta.Off();
Thread.sleep(2000);
System.exit(0);
} // konec metody main
} // konec třídy