Projekt 2.1 - Přechod pro chodce

6. Ovládání světel

JAVA verze

import lejos.nxt.*;

public class lampy
{
  // Nadefinujeme si třídu Lamp pro ovládání světel.
  // Využijeme třídy MotorPort k ovládání světla.
  // Konkrétně metodu controlMotor, která má parametry (power,mode).
  //     power - power from 0-100
  //      mode - 1=forward, 2=backward, 3=stop, 4=float
  public static class Lamp {
	// soukromé proměnné třídy:
	private MotorPort _M = MotorPort.A;	
	private boolean _IsLighting;
	// Konstruktor třídy: 
	public Lamp(MotorPort M) {
		_M = M;
		_M.controlMotor(0,1);
		_IsLighting = false;
	}
	// Metoda zapni
	public void On() {
		_M.controlMotor(100,1);
		_IsLighting = true;
	}
	// metoda vypni
	public void Off() {
		_M.controlMotor(0,1);
		_IsLighting = false;
	}
	// metoda vracející stav lampy
	public boolean IsLighting() {
		return _IsLighting;
	}
  } // Konec třídy Lamp

  public static void main (String[] aArg)
  throws Exception
  {
	// Vytvoříme tři nové instance třídy Lamp pro jednotlivé barvy:
 	Lamp zelena = new Lamp(MotorPort.B);
	Lamp cervena = new Lamp(MotorPort.A);
	Lamp zluta = new Lamp(MotorPort.C);
	// Nyní testujeme postupně všechny lampy:
	cervena.On();
   	Thread.sleep(2000);
	cervena.Off();
	zelena.On();
   	Thread.sleep(2000);
	zelena.Off();
	zluta.On();
   	Thread.sleep(2000);
	zluta.Off();
   	Thread.sleep(2000);
	System.exit(0);
  } // konec metody main
} // konec třídy